Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bez názvu
Cáb, Martin ; Gravlejs, Ivars (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z osobní prožité zkušenosti vyhoření a stagnace v uměleckém praxi. Je osobní reflexí nudy a práce s nepředvídatelností. Pracuje v několika vrstvách s teorií umění, existenciálním podtextem a podprahovým humorem.
Absence
Machač, Petr ; Marenčík, Michal (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Video Absence odráží volně poznatky shrnuté v teoretické práci s názvem Nuda, v níž byla výchozí situace popsána jako absence smyslu, vůle, zájmu a citu. Video je pokusem o poetickou reflexi této situace, kterou vyjadřuje bezcílné hledání bez nalezení. Spíše než snahou o výtvarnou originalitu, je dílo dokumentací marnosti. Navzdory neutěšenosti a banalitě pustiny však překypuje, každé v něm vzniklé gesto, významy na něž lze navázat. Kdokoli může zkoušet pokračovat, kdokoli může opakovat. Výchozím instrumentem jsou zde prázdné ruce a surovinou země lesních cest, luk a polí v okolí bydliště. Tam, kam není radno chodit, protože se tam nic neděje.
Demotivation among English Language Students and How to Face it
Macasová, Hana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Synková, Klára (oponent)
Cílem práce je vytvořit povědomí o existenci demotivace ve výuce anglického jazyka a jejích možných příčinách. Hlavní pojmy spojené s motivací a demotivací jsou objasněny, spolu s hlavními demotivačními faktory ve škole, jako učitel, osobnost studenta, strach či neadekvátní využívání odměn a trestů. Cílem výzkumu v podobě dotazníku, který byl uskutečněn na základní a střední škole, bylo popsat míru demotivace na těchto školách a zjistit její důvody. Bylo zjištěno, že míra demotivace je poměrně vysoká, převládající u chlapců, spíše než u dívek. Hlavními demotivujícími faktory se zdají být učitel, učebnice a lenost studentů. Dále byla potvrzena také motivační síla pochvaly. Bylo zjištěno, že demotivace je závažný problém, který je třeba řešit, a proto jsou v práci uvedené některé návrhy, jak nemotivované žáky motivovat. Klíčová slova motivace, demotivace, nuda, strach, učitel, žáci, anglický jazyk
Souvislost strategie zvládání nudy a postoje ke školním předmětům
Kopalová, Aneta ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na prožívání nudy u žáků na druhém stupni základní školy, konkrétně sedmých a osmých ročníků. Zmapován bude výskyt nudy a hlavní žákovské strategie zvládání nudy (boredom coping), ale i žákovský postoj k těmto předmětům (obliba předmětu, obtížnost předmětu, význam předmětu, míra nudy v předmětu). Cílem práce je nalézt souvislost mezi výskytem nudy v jednotlivých předmětech a postoji žáků k těmto předmětům. Teoretická část je členěna do několika tematických okruhů. Je zde nastíněn obraz současného stavu poznání v oblasti nudy a jejího zvládání, ve vztahu k nudě je popsána problematika motivace ve vyučování. Dále jsou zde představeny modely, které se vážou na školní prostředí, kdy každý z modelů nahlíží na nudu odlišným způsobem. Jsou zde také zmíněny možnosti diagnostiky v této oblasti s využitím dotazníkových metod ve školním prostředí. V bakalářské práci je také podrobněji představeno uchopení copingu autory Nett. et. al., (2010). Bližší specifikace postojů, představení Implicitní teorie dobré výuky předmětu Hrabala & Pavelkové (2010) a možnosti diagnostiky postojů. V části výzkumné pro uchopení zkoumaného tématu jsem využila kvantitativního designu s využitím dvou dotazníkových metod CBS a Postoje ke školním předmětům, výzkum byl doplněn o kvalitativní analýzu s...
Nuda u středoškoláků
Nikorjaková, Petra ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část práce je tvořena charakteristikou pojmu nuda, včetně její etymologie, historie, typologie. Dále se zabývá teoretickými konceptualizacemi nudy relevantními pro pedagogickou psychologii, typy reakcí na nudu, copingovými strategiemi a popisem metody pro hodnocení nudy. V neposlední řadě se zabývá motivací, rozebírá charakteristiky adolescentního věku a žákovské postoje k předmětům. V empirické části práce je provedeno výzkumné šetření, jehož cílem je zjistit rozdíl v prožívání nudy dle pohlaví, rozdíl v prožívání nudy dle ročníku, rozdíl v prožívání nudy v maturitních a nematuritních předmětech a význam maturitních a nematuritních předmětů. Data byla shromažďována prostřednictvím dotazníku BPS, který byl doplněn o postoje žáků k vybraným předmětům. Vzhledem k pandemické situaci probíhal sběr dat online formou.
The self-reflection of attentional failure as a predictor of experiencing boredom
Sekáč, Jakub ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Práca predstavuje teoretický súhrn poznatkov o korelátoch a antecedentoch nudy a empirické preverenie niektorých, podľa literatúry doposiaľ stále otvorených otázok o nude prostredníctvom laboratórneho experimentu. Autor práce za účelom preverenia výskumných otázok v účastníkoch experimentu indukoval stav nudy. Výskumný zámer práce sa týka troch oblastí. Primárnou je preverenie vplyvu navrhnutej experimentálnej manipulácie kauzálnych atribúcií zlyhania pozornosti na mieru prežívanej nudy. Autor práce vytvoril za účelom preskúmania tejto hlavnej výskumnej otázky špecifický experimentálny dizajn s fiktívnym podprahovým rušivým vplyvom ako alternatívnou príčinou vysvetľujúcou zlyhanie pozornosti pri úlohe reliabilne indukujúcej nudu. Experimentálny dizajn bol zároveň navrhnutý tak, aby umožnil napĺňať sekundárny cieľ práce, explorovať v laboratórnej situácií niektoré koreláty nudy so zameraním na nevyjasnenú otázku autonómnej aktivácie pri nude. Terciárny, dodatočný výskumný zámer je preveriť hypotézu o preferencií aktivít nasledujúcich po nude pri voľbe medzi zaujímavým a potešujúcim videoklipom. Výsledky experimentu nepotvrdzujú hlavnú hypotézu o vplyve experimentálnej manipulácie na nudu, pri indukcií nudy však boli objavené korelácie nudy s mnohými premennými. Predpoklady MAC modelu nudy o preferencií...
Bez názvu
Cáb, Martin ; Gravlejs, Ivars (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z osobní prožité zkušenosti vyhoření a stagnace v uměleckém praxi. Je osobní reflexí nudy a práce s nepředvídatelností. Pracuje v několika vrstvách s teorií umění, existenciálním podtextem a podprahovým humorem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.